10 + 1 راز در طراحی سایت که هیچ کس به شما نمیگوید

شما به عنوان یک طراح وب بسیار فکر کرده اید، این یک بازار رقابتی بین المللی است و شما می خواهید موفق شوید. در زمینه طراحی سایت، شما مهارت ها، استعداد، خلاقیت و تخیل بالایی دارید اما شاید کافی نباشد. بنابراین، در اینجا 10 راز (به علاوه یك مورد اضافی كه هرگز نباید فراموش كنید) وجود دارد كه باعث ایجاد تغییر می شود. مواردی كه نه فقط باید به خاطر داشته باشید، بلكه برای ایجاد تجارب روزمره، عادت های خوبی است كه به مرور زمان به طراحی وب استاندارد شما تبدیل می شوند.

10 + 1 راز در طراحی وب سایت که هیچ طراحی حاضر نیست به شما بگوید

اولین راز طراحی سایت

بیش از 30٪ نوآوری نکنید

راز اینجا این است که 30٪، در مورد نوآوری و ایده های جدید است. طراحان گرافیک و هنری دارای 60/30/10 قانون رنگ هستند، 60 مورد غالب و 30 مورد جدید است. بسیاری از موارد ابتکاری به یک باره مشتریان را گیج می کند، موارد شناخته شده را با چیزهای جدید مخلوط کنید و هنگامی که جدید شناخته می شود کم کم به موارد آشنا اضافه می کنید. در طراحی وب سایت باید این اصل را در نظر بگیرید که خلق یکباره ایده های نو برای مشتریان ناشناخته است و میتواند آنها را ناامید کند. در طراحی همیشه خلق و ابتکار ستودنیست اما در زمینه ارتباط با مشتری، ایده های 100% نوآورانه میتواند تا حدی مشتری را سردرگم و دلزده کند. باید موارد نو را به صورت قطره چکانی به موارد عمومی اضافه کرد تا کم کم بتوانند به جایگاه خود در طراحی سایت تبدیل شوند.

راز شماره 2

شما باید روانشناسی را درک کنید

برای علاقه مند شدن و کسب سابقه، خواندن مقالات و کتابها، لازم نیست روانشناس باشید. سعی کنید درک کنید که بازدیدکنندگان سایت چگونه واکنش نشان می دهند و به طراحی سایت فکر می کنند. تجربه کاربر و طراحی رابط کاربری ضروری است. طراحی در ایجاد اعتماد به یک مارک تجاری نقش بسزایی دارد. تقریباً 50٪ از مردم ادعا می کنند که این مهمترین عامل در ایجاد اعتبار است. جلوه های بصری، احساسات، جلوه های طراحی (نه تنها با رنگ، بلکه تایپوگرافی، تصاویر، فیلم) انگیزه اصلی در جلب اعتماد است. کمی تحقیق می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

سومین راز طراحی سایت

با مخاطب آشنا شوید

هدف این وب سایت چه کسانی است و هدف چیست؟ تا زمانی که این اطلاعات را نداشته باشید، در حال جنگ بدون برد هستید. درباره مشتری های خود تحقیق کنید، از خود سوالاتی بپرسید که آنها می خواهند به آنها پاسخ دهید، خودت را جای آنها بگذار. آیا آنها مطلع می شوند؟ آیا آنها می خرند؟ آیا آنها می خواهند در مورد آخرین محصول شما اطلاعاتی کسب کنند؟ آیا آنها می خواهند بدانند شما چه می کنید و شما کی هستید؟ و غیره. سپس طراحی وب سایت را حول آن ایده متمرکز کنید، سایت برای انجام کاری وجود دارد. اگر مهم نباشد و کار را انجام ندهد هر چقدر هم که زیبا به نظر برسد، باز شکست خورده است. موفقیت، کار بیشتری برای شما به ارمغان می آورد، این تجارت است.

راز شماره 4

فروش ، فروش ، فروش

هر وب سایتی در حال فروش چیزی است، شاید نه واضح اما آنرا می فروشد. شما باید بفهمید که این سایت چه فروشی می کند و چگونه. همه وب سایت ها تجارت الکترونیکی مستقیم نیستند، اما صاحبان آنها یک هدف دارند (گاهی اوقات حتی خودشان هم آن را نمی دانند). اما شما، به عنوان طراح، باید این نکته را در ذهن داشته باشید، باید آن را درک کنید. وقتی آنها می گویند “ما به یک وبسایت با طراحی جالب نیاز داریم” دستور کار آنها چیست؟ آیا آنها می خواهند از طریق تبلیغات کسب درآمد کنند؟ یا برای سایتی دیگر که چیزی را می فروشد ترافیک ایجاد کنند؟ یا اینکه آیا می خواهند با انتشار اطلاعاتی با دید هنری به دنیا لطف کنند؟ شما ممکن است یک تصویر حرفه ای، یک مفهوم، اعتبار، هویت، نام تجاری یا یک حس بفروشید. اما باید بدانید چه چیزی را می فروشید.

راز شماره 5

طراحی وب سایت، بازاریابی است

تمام طراحی وب تا حدی خاص بازاریابی است. مشتریان شما می خواهند یک بستر تجارت الکترونیکی برای فروش شلوار داشته باشند، طراحی وب اصلی ترین بازاریابی آنهاست. فقط چند تصویر برای مشاهده شلوار اضافه نکنید و به نوعی در طراحی خود کار کنید. هدف این است که محصولات خود را در بهترین حالت ارائه دهند و مردم را به اندازه کافی علاقه مند به خرید کنند. برای انجام این کار باید برخی از نکات مربوط به بازاریابی را بدانید. چه چیزی خریدار را آزار می دهد؟ چه عاملی باعث می شود آنها روی دکمه Call To Action کلیک کنند؟ شما طراحی می کنید، می چرخید، بازاریابی می کنید، ظاهر ایجاد می کنید، احساس ایجاد می کنید … شغلی بزرگ، اما قابل انجام است.

راز شماره 6

همکاری در طراحی سایت

شما برای مشتری خود کار نمی کنید، بلکه با آنها کار می کنید، این بهترین نتیجه را دارد. آنها باید اطلاعات، ایده ها، عملکردها و اهداف کافی را به شما ارائه دهند اما به همان اندازه شما متخصص هستید. شما تجربه و دانش کافی دارید، از ارائه مشاوره خجالتی نباشید، شما می دانید چه عواملی موثر است و چه عواملی موثر نیست. کار گروهی یک همکاری دو طرفه است. موافقت با محدودیت ممکن است شما را در همان ابتدا راضی کند اما منجر به مشکلات و ناامیدی بیشتر در خط خواهد شد. افزودن ورودی حرفه ای، شما را در موقعیت قویتری قرار داده و منجر به روابط کاری طولانی مدت می شود.

راز شماره 7

ارائه در طراحی وب سایت

هنگامی که شما طراحی وب خود را به مشتریان خود ارائه می دهید، آنها را با دید مشترک خود ارائه می دهید. این باید آنها را هیجان زده کند، آنها باید احساس شما را احساس کنند، این نیاز به ایجاد انرژی دارد. این فراتر از یک گام دیگر در روند کار است، این واقعاً ساخت یا شکست است. تلاش خود را برای درست کردن آن انجام دهید، چند ماکت جالب بیابید، یک ویدیوی متحرک بسازید تا به آنها نشان دهید که طراحی وب شما به صورت زنده چگونه است. آنها باید جلسه را ترک کنند و بگویند نمی توان صبر کرد.

راز شماره 8

کم قول و تحویل بیش از حد

اگر یک دنیا قول دهید اما یک اطلس تحویل دهید، هیچ کس خوشحال نخواهد شد. آنچه را که می توانید در مورد مهارت ها، توانایی ها و بازه های زمانی ارائه دهید، قول دهید و پیشاپیش باشید و کارتهای خود را روی میز بگذارید. اگر اهداف خود را برآورده نکنید، احساس منفی به جا می گذارد. اگر از آنها پیشی بگیرید، یک امتیاز مهم است.

راز شماره 9

به اشتباهات خود اعتراف کنید

شما بی عیب نیستید اگر مشتری شما بگوید که چیزی به درد او نمی خورد، می تواند اشتباه کند و به همان راحتی هم می تواند درست باشد. بررسی کنید، اگر حق با شماست، توضیح دهید، با ادب بپذیرید که آنها حق داشتند با شما تماس بگیرند. اگر مشکلی وجود دارد، بهانه گیری نکنید، اعتراف کنید، درست کنید. حتی اگر این یک سوء تفاهم نسبتاً جزئی باشد، بهتر است شرایط را حفظ کرده و انجام دهید. اعتراف به اشتباه نشانه ضعف نیست، در واقع در تجارت به عنوان یک نقطه قوت قلمداد می شود. با فعال بودن و دفاعی نبودن، شما شفافیت و اعتبار خود را نشان می دهید، مشتری ها می فهمند که اشتباهاتی رخ می دهد. اگر آنها بدانند که هنگام انجام این کار شما در کنار آنها هستید، آنها برمی گردند و خطوط ارتباطی را باز نگه می دارد.

دهمین راز طراحی سایت

در طراحی سایت به تنهایی کار نکن

به عنوان یک طراح وب، کار شما به شدت با کار توسعه دهندگان وب مرتبط است که بعداً روی طراحی شما کار می کنند. تا حدی کار شما فقط به خوبی کارهای آنهاست، درک کاری که آنها انجام می دهند، نحوه اجرای کد و غیره نه تنها به طراحی شما کمک می کند بلکه باعث بهبود رابطه شما با توسعه دهندگان می شود. راز طراحی سایت موفق این است: با آنها در مورد ایده ها بحث کنید، پیشنهاداتی را قبول کنید، به وضوح ارتباط برقرار کنید. ایجاد تفاهم. اگر تیم توسعه خوبی می شناسید، آنها را به مشتری خود پیشنهاد دهید، هر دو طرف از آن قدردانی می کنند و مراجعه به هر دو روش کار می کند.

راز شماره 10 + 1

همه اسرار خود را از دست ندهید

هرگز فوت کوزه گری مختص به خود را برای هر کسی فاش نکنید. بگذارید به شما نیاز داشته باشند!

این “11 راز طراحی سایت” فقط توصیه های خوبی هستند که طراحان برتر وب به طور خودکار مورد توجه قرار می دهند. آنها پله های راهنمایی برای رسیدن به نردبان موفقیت هستند. وقتی آن را ساختید می توانید قوانین خود را تنظیم کنید. اما تا آن زمان، بیایید با روش های آزمایش شده ای که می دانیم کار می کنند پیش برویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *