10 اشتباه رایج در طراحی سایت

بیشتر رقبای شما وب سایت هایی دارند که نه تنها عالی به نظر می رسند، بلکه دارای ویژگی های شگفت انگیز و عملکرد فوق العاده ای نیز هستند. دلایل خوبی برای تلاش آنها در این وب سایت ها وجود دارد، مهمترین دلیل آن جذب بازدیدکنندگان است.

اگر وب سایت شما کاملاً خوب ساخته نشده باشد، ممکن است متوجه شده باشید که بازدیدها هرگز واقعاً انتظارات شما را برآورده نکرده اند. یا شاید متوجه شده باشید که تعداد بازدیدکنندگان برای مدتی کاهش یافته است. در هر صورت ممکن است در یکی از دامهای زیادی افتاده باشید که طراحان وب تلاش می کنند از آن جلوگیری کنند.

10 اشتباه رایج در طراحی سایت

ما 10 اشتباه رایج در طراحی سایت را جمع آوری کرده ایم که می تواند مانع از کاهش پتانسیل وب سایت شما شود. بنابراین می توانید آنها را برطرف کنید.

1. بارگذاری وب سایت شما خیلی طولانی می شود

اگر بارگیری سایت شما خیلی طولانی شده است، پس باید در مورد برخی از عناصر طراحی تجدید نظر کنید. هرچه وب سایت شما سریعتر بارگیری شود، تجربه بهتری برای بازدیدکنندگان شما است. در اینجا چندین نکته در مورد سرعت بخشیدن به وب سایت شما وجود دارد. بنابراین ما فقط موارد ضروری را که به شما در شروع کار کمک می کنند را بررسی خواهیم کرد.

شما باید بهینه سازی تصاویر در وب سایت خود، به ویژه صفحه اصلی خود را در نظر بگیرید. هیچ چیز سریعتر از یک صفحه فرود با تصاویر و گرافیکی که بارگیری آنها خیلی طولانی می شود، کاربران را نمی ترساند. بنابراین تصاویر خود را پایین بیاورید و هر جا که ممکن است محتوای خود را بهینه کنید.

افزونه ها ، تم ها و ماژول های سنگین می توانند زمان بارگیری وب سایت شما را نیز کاهش دهند. به روزرسانی این عناصر به نسخه های جدید می تواند به سرعت بخشیدن کمک کند. به خصوص اگر مدت زیادی است که آنها را به روز نکرده اید.

به یاد داشته باشید قبل و بعد از شروع به کار و به روزرسانی وب سایت خود، آنرا تست کنید. به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل کنید که پس از به روزرسانی چیزی خراب نشده است. بنابراین می توانید پس از آزمایش همه موارد، تغییرات را پیاده سازی کنید.

2. وب سایت شما برای موبایل مناسب نیست

اگر وب سایت دوستانه ای برای موبایل ندارید که پاسخگو باشد و در یک صفحه کوچکتر از مقیاس خوبی برخوردار باشد، بازدید زیادی از دست خواهید داد. اگر کاربران دستگاه تلفن همراه نتوانند صفحه شما را به درستی مشاهده کنند، از آن استفاده نمیکنند.

بیش از نیمی از بازدید کنندگان شما انتظار دارند شما یک تجربه با کیفیت را به دستگاه های تلفن همراه آنها ارائه دهید. بنابراین اگر قصد دارید کاربران را با محتوای خود درگیر کنید، باید مطمئن شوید که قادر به برآورده کردن انتظارات آنها هستید.

3. طراحی و یا چیدمان ضعیف وب سایت

وب سایت شما برای کاربران شما باید کاربردی باشد. خصوصاً اگر وظیفه خاصی دارید که مایلید آنها آن را انجام دهند، مانند ثبت نام در خبرنامه یا خرید کالایی از فروشگاه شما.

اگر به این موضوع فکر نکرده اید، این احتمال وجود دارد که مسیر اطراف وب سایت شما برای کاربران شما نگاشته نشده و به درستی ساخته نشده باشد. این اغلب منجر به گیر افتادن کاربران در حلقه ای می شود که در آن نمی توانند محتوای شما را درک کنند. به این معنی است که دیگر برنخواهند گشت.

اگر در حال کاهش کاربر یا نگهداری بد کاربر هستید، باید بررسی کنید که چگونه عناصر طرح شما فرموله شده اند. اگر چیدمان منوی شما هیچ معنایی ندارد، در نتیجه بازدید کنندگان خود را گیج و ناامید میکنید.

به یاد داشته باشید که افراد بیش از هر زمان دیگری گزینه دارند. بنابراین اگر وب سایت شما تمام عناصر مورد نیاز آنها را به آنها ارائه نمی دهد، مطمئناً گزینه دیگری را بررسی خواهند کرد.

4. شما دعوت به عمل را از دست می دهید

این نکته از نکته آخر دنبال می شود و آن را یک قدم جلوتر می برد. اگر متوجه شدید که بازدید زیادی دارید، اما به اهداف خود مانند خرید یک محصول یا ثبت نام در یک دوره آزمایشی رایگان نمی رسید. ممکن است به درستی کاربران خود را هدایت نکنید.

بهترین و موثرترین راه برای دستیابی به این هدف، اجرای صریح دعوت به عمل است. این دلیل اصلی بازدید کاربران شما در وهله اول است.

اطمینان حاصل کنید که کاملاً واضح هستید که می خواهید چه کاری انجام دهند و آنها قادر به انجام وظایفی هستند که شما برای آنها در نظر دارید.

در بازاریابی این فرآیند گاهی اوقات به عنوان بازاریابی تبدیل نیز شناخته می شود. زیرا بازدید کننده را به مشتری یا پیرو تبدیل می کند. همچنین می توانید برخی از بهینه سازی های نرخ تبدیل را برای بهبود فرایندهای پردازش مشتری و کاربر بررسی کنید.

هر اقدامی که یک کاربر جدید قرار است انجام دهد توسط برنامه کلی شما تعیین می شود. آیا می خواهید آنها به سیستم وارد شوند و خرید محصولات را شروع کنند؟ یا می خواهید خوانندگان دائمی شوند که با محتوای شما سر و کار دارند و با شما ارتباط برقرار می کنند؟ هرچه تصمیم گرفتید، اطمینان حاصل کنید که طراحی شما آن را دنبال کرده و شما را قادر به انجام آن می کند.

5. شما هیچ سئو یا آنالیزگری در وب سایت ندارید

برای درمان یک مشکل، شما نیاز به تشخیص دارید. سئو و تجزیه و تحلیل بهترین ابزارهای تشخیصی برای محبوبیت وب سایت شما هستند. به شما در مورد میزان عملکرد آن از نظر رتبه بندی و موقعیت دهی می گویند.

سئو اطمینان حاصل خواهد کرد که وب سایت شما در صفحات نتایج جستجو در حال بالا رفتن است. زیرا صفحات دوم یا سوم لیست نتایج موتور جستجو بسیار کمتر دیده می شود.

آنالیزگر همچنین می تواند به شما نشان دهد که میانگین مدت زمان بازدید در وب سایت شما چقدر است. به شما می گوید کاربران در این صفحه چه کاری انجام داده اند. این یک روش خوب برای بررسی نحوه عملکرد جدیدترین عناصری است که به وب سایت خود اضافه می کنید. و اینکه آیا بازدیدکنندگان از آنها به طور دلخواه استفاده می کنند.

همچنین می توانید قبل از اینکه از صفحه شما خارج شوند، بدانید که آنها چه کاری انجام می دهند. اگر متوجه شدید که بسیاری از اقدامات مشابه قبل از خروج کاربر یا بستن برگه مرورگر در حال انجام است، به طور بالقوه می توانید مسئله ایجاد کننده مشکل را پیدا کرده و سپس آن را برطرف کنید.

6. وب سایت شما فاقد اطلاعات صحیح است

بازدیدکنندگان علاقه مندند جزئیات مربوط به مشاغل و منافع را بیابند. اگر آنها را در صفحه وب خود قید نکنید، در نتیجه بازدیدهای ارزشمند خود را از دست می دهید.

به عنوان مثال، اگر مشاغل شخصی هستید، باید ساعات کاری را برای مشتریان خود و همچنین اطلاعات مهم مانند مکان فروشگاه و جزئیات تماس خود را درج کنید.

اگر می خواهید بازدیدکنندگان را به مکان فیزیکی خود جذب کنید. قطعاً باید به یکپارچه سازی نقشه های گوگل در قسمت موقعیت مکانی خود و همچنین داشتن جزئیات آدرس صحیح در دسترس توجه کنید تا بتوانید به راحتی تجارت خود را پیدا کنید.

اگر جزئیات شما موجود نباشد، یا صحیح نباشد، هرگز قصد ندارید تجارت خوبی از وب سایت خود بدست آورید. شما باید مطمئن شوید که اطلاعات تماس با ما معتبر است. اگر آدرس ایمیل خود را در وب سایت خود مشخص کرده اید، اطمینان حاصل کنید که به آن دسترسی دارید.

اگر بازدیدکنندگان شما ایمیل هایی را به آدرسی ارسال می کنند که هرگز خوانده نمی شود، شما هم وقت خود را هدر می دهید و هم بازدیدکنندگان. بنابراین به یاد داشته باشید که بیشتر مکاتبات خود را با کاربران خود حفظ کنید و به همان دفعات و به سرعت پاسخ دهید.

7. مسائل مربوط به اندازه، سبک و رنگ قلم

اگر کاربران شما نمی توانند متن وبلاگ یا منوهای اصلی پیمایش شما را بخوانند، پس شما یک مشکل بزرگ دارید. برای حداکثر خوانایی باید از بهترین رنگ ها و قلم ها استفاده کنید تا کاربران شما با کمترین تلاش بیشترین اطلاعات را از سایت شما بگیرند.

اگر یک کاربر تلفن همراه نتواند فونت را بخواند. یا اگر قلم به طور خودکار با اندازه و قالب بندی مناسب تنظیم نشود. شما می خواهید آنها را قبل از اینکه هدف شما را کامل کنند از دست دهید.

با خوانندگان خود مهربان باشید اگر متن زیادی در سایت خود دارید، از رنگهایی که چشم را اذیت نمیکنند استفاده کنید. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید خستگی چشم به کاربران خود است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که متن و رنگ پس زمینه شما خیلی خشن نباشد و سایت، کاربران شما را به خواندن مطالب راحت ترغیب کند.

اگر وب سایت واکنشگرا ندارید، کاربران موبایل خود را به راحتی از دست خواهید داد. اکثر مردم ترجیح می دهند منبع خواندن دیگری پیدا کنند تا اینکه مجبور شوند این نوع مشکلات را تحمل کنند. این بدان معناست که شما به طور بالقوه مشتری را از دست خواهید داد. پاسخگویی صفحه را برای عناصر متن خود نادیده نگیرید.

8. محتوای خود را تازه و به روز کنید

می دانید که یک وب سایت منسوخ از نظر کاربران چگونه است. خیلی از افراد از تعامل با سایتی راضی نیستند که نتواند به آنها چیزهایی را بگوید که می خواهند بدانند. بنابراین بیشتر احتمال دارد که برای مطالب و اخبار به جای دیگری بروند.

این اتفاق برای وبلاگ ها نیز می افتد. گاهی اوقات یک وبلاگ با به روزرسانی های منظم شروع می شود. با گذشت زمان به آرامی کم می شوند و سپس کاملاً متوقف می شوند. اگر وبلاگ شما به روز نشده باشد، احتمال شروع خوانندگان با ارسال های قدیمی شما بسیار کمتر است.

افراد محتوای تازه و به روز شده ای می خواهند که طبق برنامه شود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که این مورد را در وب سایت خود حفظ کنید تا بتوانید کاربران جدید را جذب کنید. سپس آنها را با محتوای جدید به طور منظم بازگردانید.

9. پیوندهای شبکه های اجتماعی بسیار برجسته

اگر پیوندهای شبکه های اجتماعی شما در بالای صفحه شما باشد، ممکن است افراد را قبل از اینکه فرصتی برای دیدن تمام مطالب وب سایت شما پیدا کنند، دور کنید.

پیوندهای شبکه های اجتماعی باعث دور شدن بازدید از وب سایت شما و مستقیماً به صفحه پلت فرم رسانه های اجتماعی می شوند. بلکه آن را در پایین صفحه خود قرار دهید تا کاربران قبل از تصمیم به ترک صفحه، محتوای شما را بخوانند یا میانبرهای گسسته ای در صفحه مخاطب شما قرار داشته باشد.

به این ترتیب، شانس بیشتری دارید که بازدیدکنندگان خود فرم تماس را پر کنند یا در خبرنامه خود مشترک شوند.

10. سایت شما امن نیست

اگر وب سایتی گواهی معتبر HTTPS نداشته باشد، ایمن نیست. برای اینکه مرورگرهای مدرن آن را ایمن بدانند، به گواهینامه های HTTPS نیاز دارید. در صورت عدم وجود این موارد، کاربران مستقیماً پیام هایی را در مرورگرهای خود دریافت می کنند که به آنها توصیه می کند وب سایت شما ایمن نیست.

HTTPS داده ها را بین وب سایت و کاربر شما رمزگذاری می کند تا اطلاعات ارزشمند توسط مجرمان اینترنتی رهگیری نشود. این امر رمزنگاری و خصوصی سازی می شود.

اگر از وضعیت امنیت وب سایت خود مطمئن نیستیدُ از ارائه دهنده میزبانی فعلی خود بپرسید که آیا آنها می توانند توصیه هایی برای شما ارائه دهند. بیشتر ارائه دهندگان هاست پلتفرم خود را به روز نگه می دارند، اما بررسی آن ضرری ندارد. همچنین می توانید از به روز بودن افزونه ها، طرح زمینه ها و سایر عناصر وب سایت خود اطمینان حاصل کنید. مظمئن شوید که برای امنیت بیشتر، آخرین به روزرسانی ها را انجام داده اید.

کلام آخر

بسیاری از دارندگان وب سایت موفق به تسخیر این اصول نشده اند، این بدان معناست که آنها به طور بالقوه مشتریان و طرفداران جدید خود را از دست می دهند. این امر می تواند بر کسب و کار آنها تأثیر جدی بگذارد. اگر به نظر می رسد هر یک از این مسائل آشنا است، پس مطمئن شوید که هرچه زودتر تغییرات ایجاد کنید. میتوانید برای سپردن مسئولیت رفع هر یک از موارد فوق بر روی شرکت های مناسب و حرفه ای در این زمینه نیز حساب کنید.

آیا هیچ یک از این اشتباهات را در وب سایت خود پیدا کرده اید؟

مقالات بیشتر

عناصر اصلی در طراحی سایت حرفه‌ای

عناصر اصلی طراحی سایت حرفه ای

ظاهر خوب و مناسب با سلیقه کاربران و بازدیدکنندگان بسیار مهم است. تجربه نشان داده کاربران همیشه از وجود خلاقیت در طراحی وب سایت استقبال میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *