نحوه طراحی صفحه اصلی عالی

اکثر مشاغل در عصر حاضر اهمیت حضور آنلاین را برای دسترسی به مشتریان بالقوه تشخیص می دهند. طراحی صفحه اصلی سایت می تواند تفاوت را در برداشت خوب یا بد از شرکت یا محصول شما ایجاد کند. به همین دلیل بسیار مهم است که با یک صفحه اصلی وب سایت خلاقانه و با تمرکز ویژه بر صفحه اصلی آن، طراحی وب سایت خود را پیش ببرید.

طراحی صفحه اصلی دز طراحی سایت

صفحه اصلی وب سایت همان چیزی است که بازدیدکننده پس از کلیک روی نتیجه جستجو روی آن قرار می گیرد. این یکی از اولین برداشتهایی است که بازدیدکنندگان از یک شرکت یا محصول دارند. پس بسیار ارزشمند است که این طراحی صفحه اصلی را تا آنجا که ممکن است جذاب جلوه دهید.

قوی بودن طراحی صفحه اصلی بازدیدکنندگان را ترغیب میکند تا زمان بیشتری را صرف کاوش در وب سایت کنند. آنها را به یادگیری بیشتر دعوت کرده و امیدواریم آنها را متقاعد به خرید کند. بیایید برخی از عناصر اساسی که یک صفحه اصلی مدرن باید از آنها تشکیل شود را مرور کنیم.

معرفی موثر کسب و کار شما

مهمترین جنبه هر صفحه اصلی این است که چگونه توجه بازدیدکنندگان را جلب می کند. به همین دلیل در صفحه اصلی شما بسیار مهم است که در عرض چند ثانیه به سه سوال اصلی درباره شرکت و یا محصول خود پاسخ دهید. هنگام طراحی صفحه اصلی این سوالات را در نظر داشته باشید:

1. شما کی هستید؟ (شرکت، محصول یا خدمات شما چیست؟)

2. چه کار می کنید؟ (شرکت، محصول یا خدمات شما در واقع برای کاربران خود چه می کند؟)

3. چگونه از رقبای خود بهتر هستید؟ (چگونه شرکت، محصول یا خدمات شما بهتر از سایر گزینه های موجود است؟)

با اطمینان از اینکه صفحه اصلی شما سریع و واضح پاسخ این سه سوال ساده را منتقل می کند، می توانید به بازدیدکنندگان کمک کنید تا بفهمند کسب و کار شما چیست. در عین حال به سرعت به آنها اطمینان لازم را برای خرید میدهید.

بسیاری از مشاغل از استراتژی ایجاد شعارهای کوتاه یا برچسب هایی استفاده می کنند که پیشنهادات منحصر به فرد آنها را برجسته می کند. این برچسب ها به راحتی شرکت را توصیف می کنند و ارتباطی فوری و به یاد ماندنی با بازدیدکنندگان برقرار می کنند. آنها اغلب در صفحه اصلی نمایش داده می شوند و در بسیاری از استراتژی های مارک گذاری و بازاریابی شرکت استفاده می شوند.

طراحی صفحه اصلی پاسخگو و تمیز

بازدیدکنندگان وب سایت شما از طریق دستگاه های مختلف وارد سایت شما می شوند. تقریباً 60 درصد از کل ترافیک وب سایت ها از طریق دستگاه تلفن همراه انجام می شود.

برای اطمینان از تجربه کاربری بهتر با وب سایت خود، مهم است که در طراحی صفحه اصلی پاسخگو عمل کنید. طراحی واکنش گرا به این معنی است که تجربه کاربر یکسان یا بسیار مشابه است. صرف نظر از اینکه از چه دستگاهی برای بازدید از وب سایت شما استفاده می کند. پیمایش به آسانی انجام می شود تا کاربران بتوانند به سرعت در صفحات مختلف گشت و گذار کنند. عملکردها مشابه است تا کاربران مجبور نباشند دستگاه را برای دسترسی به سایت تغییر دهند.

ثابت نگه داشتن تجربه وب سایت شما، صرف نظر از اندازه صفحه نمایش یا نوع دستگاهی که بازدیدکنندگان از آن استفاده می کنند، به شما کمک می کند. ارائه یک طراحی منسجم و اولویت بندی و پاسخگویی آن هنگام ساخت وب سایت شما به شما کمک می کند تا با بازدیدکنندگان در سراسر سیستم عامل ها ارتباط برقرار کنید. همینطور اطمینان حاصل کنید که آنها تجربه مثبتی از کسب و کار شما دارند.

پویا، تعاملی و جذاب

مردم تمایل دارند که رویدادهای دارای بار احساسی را بهتر از رویدادهای خنثی به خاطر بسپارند. استفاده از این دانش در طراحی صفحه اصلی شما می تواند به شما در ایجاد یک تجربه مثبت کمک کند.

یک صفحه اصلی پویا می تواند احساسات مثبتی را در بینندگان ایجاد کند. و نیز احتمال تعامل آنها با وب سایت شما را افزایش دهد. استفاده از تصاویر، انیمیشن ها، فیلم ها یا بازی های کوچک می تواند به شما در برقراری ارتباط مثبت با کاربران کمک کند. حتی جزئیات کوچکتر مانند انیمیشن های کوچک در سرصفحه و پاورقی می تواند تجربه بازدیدکنندگان را بهتر کند.

پیاده سازی جنبه های واقعیت مجازی یا گشت های 360 درجه مجازی در صفحه، محصول یا شرکت به کاربر کمک می کند تا احساس کند که درک خوبی از موضوع کسب و کار شما دارد. همچنین می تواند ارتباط آنها را با نام تجاری شما تقویت کند.

به روزرسانی گاه به گاه محتوا در صفحه اصلی برای نشان دادن نیازهای فعلی مشتریان یا به اشتراک گذاشتن آخرین اخبار شرکت شما، راه دیگری برای پویا نگه داشتن وب سایت است.

به عبارت دیگر، اتخاذ یک رویکرد پویا در مورد طراحی و چیدمان صفحه اصلی به شما کمک می کند تا کاربران را درگیر خود نگه دارید. در عین حال یک تجربه مثبت و منحصر به فرد را برای آنها فراهم آورید که باعث می شود آنها بیشتر به سایت شما بازگردند!

ناوبری ساده و براق

مرور وب سایت شما باید کاربر پسند باشد. تعامل با سایت شما هرگز نباید باعث ناامیدی بازدیدکنندگان شود. زیرا یک تجربه منفی می تواند به طور قابل توجهی به روابط بالقوه آسیب برساند.

یک صفحه اصلی هوشمند، مسیریابی ساده را با منوهایی که به راحتی قابل تشخیص هستند و از نظر بصری با رنگ و کنتراست از یکدیگر جدا شده اند، در اولویت قرار می دهد. برچسب زدن صفحات مختلف منطقی است.زیرا کاربران میتوانند به سرعت تشخیص دهند که یک برگه یا دکمه ناوبری آنها را به کجا می برد. اطمینان از این که یک بازدید کننده همیشه می داند که کجاست، بسیار مهم است. بنابراین به خاطر داشته باشید که جزئیات کوچکی مانند نمایش بصری یک برگه انتخاب شده می تواند تفاوت ایجاد کند. طراحی عالی صفحه اصلی به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا با خیال راحت بین صفحات حرکت کنند. همینطور همیشه با کاربر در جایی که هستند ارتباط برقرار کرده و در عین حال آنها را برای ادامه کاوش درگیر نگه دارند.

دعوت به اقدام مناسب

برای بازدیدکنندگان، صفحه اصلی شما شروع خوبی است. اما هنگامی که آنها در آنجا هستند با آنها چه می کنید؟ صفحات اصلی مدرن با تمرکز بر بازدیدکنندگان با یک فراخوان خاص برای اقدام (CTA) مانند “اکنون ثبت نام کنید!”، “امروز بپیوندید”، “با یک دوره آزمایشی رایگان شروع کنید”، “اکنون مشترک شوید” یا یکی از آنها استفاده می کنند.

هدف اصلی طراحی سایت باید جلب توجه مخاطبان مورد نظر باشد و بازدیدکنندگان را راهنمایی کند. آنها را تشویق کند تا به مطالعه موردی بپردازند، اطلاعات تماس خود را بدهند یا در غیر این صورت به نحوی شرکت ارتباط ایجاد کنند. استفاده از CTA های مناسب و اصلاح پیام های وب سایت شما برای هدایت بازدیدکنندگان در یک مسیر خاص می تواند هر صفحه اصلی را از یک بروشور به یک موتور فروش قدرتمند تبدیل کند.

استانداردهای مدرن برای طراحی صفحه اول وب سایت

تا همین اواخر، دنیای طراحی کاملاً ثابت، بسته و متقارن بود. با بالغ شدن طراحی و فناوری گرافیکی، طراحان جسورتر شده و قوانین را زیر پا گذاشته و با رویکردی سفت و سخت و خلاقانه تر طراحی می کنند.
امسال، ما شاهد افزایش تعداد زیادی طرح بندی نامتقارن برای وب سایت ها هستیم. زیرا طراحان دنیای کاملاً متعادل استانداردهای یکنواخت و گاهی خسته کننده را پشت سر می گذارند. با استفاده از یک رویکرد مینیمالیستی برای تشکیل اسکلت یک طرح و ترکیب رویکردهای خلاقانه در موقعیت یابی عناصر و انتخاب پالت رنگ، طراحان قادر به بازی و توسعه استانداردهای جدید و هیجان انگیز هستند.

با این وجود، اکثر وب سایت های مدرن به طور کلی از موارد زیر تشکیل شده اند:

  • چیدمان های خلاقانه
  • CTA های مربوطه
  • استفاده مناسب از فضای خالی
  • رنگهای دلپذیر
  • نصب فونت ها و سایر عناصر پشتیبانی کننده
  • تجربه های جذاب و سینمایی
  • موسیقی پس زمینه دلپذیر

 

از آنجایی که صفحه اصلی شما می تواند اولین برداشت بازدیدکنندگان از کسب و کار شما را ایجاد یا از بین ببرد، بسیار مهم است که یک مقدمه موثر داشته باشد که توضیح دهد شرکت شما کیست و محصول شما درباره چیست. شما همچنین باید در طراحی خود به میزان پاسخگویی توجه داشته باشید. در حالی که مطمئن شوید صفحه پویا، جذاب، جهت یابی ساده است و کاربران را مجبور می کند تا فراخوان شما را تکمیل کنند. در صورت لزوم صفحه اصلی و وب سایت خود را به روز کنید تا ارائه آنلاین شما مدرن و موثر باشد و مطمئناً بازدیدکنندگان خود را برای موارد بیشتر باز می گردانید!

مقالات بیشتر

طراحی سایت واکنشگرا

طراحی سایت واکنشگرا

طراحی سایت واکنشگرا در حال حاضر مسئله مهمی در طراحی وب است. اما اگر شما یک طراح نیستید، ممکن است از خود بپرسید که این اصطلاح به چه معنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *