11 نکته برای طراحی سایت فروشگاهی

امروزه، اگر چیزی می فروشید، چه کفش های ورزشی، سس سالاد یا چیزهایی در این بین، باید در قطار وب سایت فروشگاهی حرکت کنید. طراحی سایت فروشگاهی این فرصت را به شما می دهد که برند خود را بسازید. همینطور با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنید و محصولات بیشتری بفروشید. اما فقط در صورت طراحی صحیح وب سایت.

هنگام ایجاد یک وب سایت فروشگاهی، طراحی وب بسیار مهم است. طراحی وب فروشگاهی خوب در واقع استفاده از رنگ ها، قلم ها، تصاویر، کلمات و گرافیک مناسب برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید است. طراحی سایت فروشگاهی شما باید مشتریان بالقوه را به خود جلب کند. باید تجربه کاربری عالی ارائه دهد و فروشگاه شما را در بهترین حالت ارائه دهد.

بنابراین، نه تنها سایت شما باید از نظر ظاهری خوب و دارای برند باشد بلکه باید بازدیدکنندگان وب سایت شما را به سمت خرید سوق دهد. اما دقیقاً چگونه این کار را انجام می دهید؟ چگونه نوعی سایت فروشگاهی را طراحی می کنید که دارای محصولی باشد که از قفسه های مجازی شما پرواز می کند؟

طراحی سایت فروشگاهی

در اینجا 11 نکته برتر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی آورده شده است که به شما کمک می کند تا فروشگاه خود را به سطح بالاتری برسانید:

1. طراحی سایت خود را ساده نگه دارید

یکی از مهمترین قوانینی که باید در طی فرایند طراحی فروشگاهی به خاطر بسپارید، “KISS” است. ساده و احمقانه نگه دارید! (Keep It Simple Stupid)

وقتی نوبت به طراحی سایت فروشگاهیی می رسد، ساده بودن همیشه بهتر است. هرچه عناصر بیشتری در صفحه داشته باشید (رنگ ها! بنر تبلیغاتی! همه POP-UPS ها!)، فروش کمتر می شود.

شما در وب سایت فروشگاهی خود به یک زنگ و سوت احتیاج ندارید. تمام آنچه انجام می دهند این است که مانند حواس پرتی عمل می کنند. طراحی خود را واضح، تمیز و ساده نگه دارید و تمرکز خود را بر فروش بگذارید.

2. نام تجاری را در اولویت قرار دهید

وقتی نوبت به خرید آنلاین می رسد، مردم می خواهند از مارک های شناخته شده خرید کنند. نه سایت های فروشگاهی بی چهره که به نظر می رسد جبهه ای برای تلاش برای سرقت اطلاعات کارت اعتباری شما است.

اگر می خواهید اعتماد لازم را برای ایجاد فروش جدی با فروشگاهی خود ایجاد کنید، باید در مورد مارک تجاری خود تأمل جدی کنید. مارک تجاری شما مانند DNA فروشگاهی شماست. این که شما به عنوان یک شرکت چه کسانی هستید؟ چه چیزی هستید؟ و چه تفاوتی با رقبای خود دارید؟ و این سهم بزرگی در ایجاد ارتباط با مخاطبان و فروش محصولات شما دارد.

اگر می خواهید از طراحی سایت فروشگاهی خود بیشترین بهره را ببرید، برای تعریف مارک خود وقت بگذارید. سپس آن مارک را به طرح خود تزریق کنید. اگر مطمئن نیستید که به عنوان یک برند چه کسی هستید، مشکلی نیست! قبل از اینکه بخواهید طراحی کنید، کمی جستجو کنید. از خود سوالاتی مانند این بپرسید:

  • اگر مارک من شخص بود، چه کسی بود؟
  • اگر مجبور باشم نام تجاری خود را در سه کلمه توصیف کنم، آنها چه خواهند بود؟
  • چه عاملی مارک تجاری من را از سایر فوب سایت های فروشگاهی متفاوت می کند؟
  • ما چه کاری بهتر از دیگران در بازار انجام می دهیم؟

 

پس از دانستن اینکه چه کسی هستید، می توانید بر روی نام تجاری سایت فروشگاهی خود کار کنید. مارک تجاری؟ این کمک می کند تا اعتماد به نفس مخاطبان خود را تقویت کنید.

3. مانند یک بازدید کننده به وب سایت فکر کنید

اگر می خواهید طراحی سایت فروشگاهی شما با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند، باید مانند مخاطبان خود فکر کنید. در نهایت، فقط چند مورد وجود دارد که مشتریان بالقوه شما در یک تجربه فروشگاهی می خواهند. سایتی که به راحتی قابل جستجو است، به خوبی طراحی شده و روند خرید را آسان، ساده و بدون دردسر می کند.

و اگر می خواهید فروشگاه تجارت الکترونیک شما موفق شود، بهتر است موارد فوق را به آنها بدهید.

در طی مراحل طراحی، خود را به جای بازدید کننده خود قرار دهید. انتخاب نوع طرح برای آنها آسان تر است؟ چگونه می توانید محصولات خود را به گونه ای سازماندهی کنید که برای کاربر نهایی منطقی باشد؟ چگونه می توان فرآیند پرداخت را ساده کرد؟

وقتی مانند مشتری خود فکر می کنید، می توانید آنچه را که او از فروشگاه تجارت الکترونیک شما می خواهد پیش بینی کنید. سپس سایت خود را برای تأمین این نیازها طراحی کنید.

4. قدرت رنگ در طراحی سایت فروشگاهی را جدی بگیرید

انتخاب رنگ برای سایت فروشگاهی شما چیزی بیش از این است که فقط بگویید “خوب، رنگ قرمز رنگ مورد علاقه من است، بنابراین … بیایید همه چیز را قرمز کنیم!” رنگ ابزاری فوق العاده قدرتمند است. اگر روانشناسی رنگ را درک کنید، می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید.

رنگهای مختلف می توانند احساسات، عواطف و اعمال مختلفی را از مردم القا کنند. بنابراین، اگر می خواهید سایت تجارت الکترونیک شما تغییر شکل دهد، باید از این الهامات رنگی به نفع خود استفاده کنید.

تجارت الکترونیک شما تغییر شکل دهد، باید از این الهامات رنگی به نفع خود استفاده کنید.
بنابراین، برای مثال، اگر می خواهید مردم خریدی انجام دهند، دکمه خرید را با رنگی روشن مانند قرمز برجسته کنید. طبق روانشناسی رنگ، رنگ قرمز احساس هیجان و اشتیاق را تحریک می کند، که از عوامل اصلی هزینه ها هستند. مطالعات نشان می دهد که قرمز شدن یک دکمه می تواند تبدیل ها را تا 34٪ افزایش دهد.

یا اگر می خواهید از اعتبار خود بالا ببرید، رنگ آبی را در طراحی وب خود بگنجانید. رنگ آبی نه تنها یک رنگ محبوب جهانی است، بلکه نشان داده شده است که باعث افزایش احساس اعتماد می شود و آن را در دنیای تجارت مورد پسند قرار می دهد. دلیلی وجود دارد که رنگ آبی در بیش از نیمی از آرم ها وجود دارد.

نکته این است که رنگ یکی از قدرتمندترین ابزارها در جعبه ابزار طراحی شماست. اگر می دانید چگونه از آن استفاده کنید، می تواند تأثیر بسزایی در طراحی فروشگاهی شما داشته باشد.

5. از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید

در دنیای طراحی وب، رایج است که تصاویر بازدیدها را افزایش می دهند. به عنوان مثال، یک مطالعه موردی اخیر نشان داد که ترکیب تصاویر مرتبط تر در طراحی سایت، بازدیدها را بیش از 40٪ افزایش می دهد. و این در مورد تجارت الکترونیک حتی بیشتر صادق است.

هیچ کس قصد ندارد یک محصول ندیده را خریداری کند. اگر می خواهید مردم محصولات شما را بخرند، باید از طریق تصاویر محصول با کیفیت بالا به آنها نشان دهید که چه چیزی می خرند.

به دست آوردن تصاویر حرفه ای از تمام محصولات خود (و داشتن تصاویری از محصول خود از چند زاویه مختلف) در ایجاد اعتماد به نفس و اطمینان به مشتریان شما بسیار کمک می کند. اگر آنها اطمینان داشته باشند که می دانند چه چیزی را می خرند، احتمال خرید آن بیشتر است. اما اگر هیچ تصویری از محصولی که می خواهند بخرند وجود نداشته باشد (یا فقط یک تصویر تنها با کیفیت پایین باشد)، آنها در انجام خرید دچار تردید بیشتری می شوند. در نتیجه بازدیدهای شما مخدوش می شوند.

به خودتان لطف کنید و از هر آنچه در سایت فروشگاهی خود می فروشید، تصاویر با کیفیت بسیار زیادی داشته باشید.

6. محتوای خود را قابل اسکن کنید

شما می توانید روزها برای تهیه توضیحات طولانی درباره محصولات موجود در سایت فروشگاهی خود وقت صرف کنید. اما ما خبری برای شما داریم، هیچ کس قصد خواندن آنها را ندارد.

تحقیقات نشان می دهد که بیشتر بازدید کنندگان وب سایت فقط حدود 20٪ از متن را در هر صفحه وب خاص می خوانند. به جای خواندن کلمه به کلمه محتوا، آنها به سادگی متن را اسکن می کنند و به دنبال اطلاعات اصلی می گردند. بنابراین، اگر می خواهید نظر خود را جلب کنید (و فروش را در این راه انجام دهید)، باید محتوای خود را قابل اسکن کنید.

محتوای خود را در قالب اسکن آسان قرار دهید. جملات و پاراگراف ها را کوتاه نگه دارید، برای جلب توجه به اطلاعات اصلی از حروف بزرگ استفاده کنید. همینطور از لیست های بزرگ برای شکستن متن های بزرگ استفاده کنید.

هرچه اسکن محتوای شما راحت تر باشد، مخاطب شما پیام اصلی شما را جذب می کند و احتمال فروش شما بیشتر است.

7. حرفه ای به نظر برسید

اساس یک سایت فروشگاهی این است که شما از بازدید کنندگان وب سایت خود می خواهید چیزی را از شما خریداری کنند. در نتیجه، شما از آنها می خواهید که اطلاعات حساس مانند اطلاعات کارت اعتباری خود را تحویل دهند. اگر وب سایت شما حرفه ای به نظر نرسد، انجام آنها احساس خوبی ایجاد نخواهد کرد.

اگر می خواهید با مشتریان خود اعتماد ایجاد کنید، سرمایه گذاری در یک وب سایت حرفه ای ضروری است. اگر می خواهید فروشگاه اینترنتی شما موفقیت کسب کند، توسعه این اعتماد یک ضرورت است.

منظور ما از حرفه ای چیست؟ وب سایت شما نباید غلط املایی داشته باشد. قلم، پالت رنگ و طراحی پاورقی شما باید از صفحه ای به صفحه دیگر سازگار باشد. تمام پیوندها و دکمه های محصول شما باید کار کنند. عکس های شما نباید به این صورت باشند که آنها را بر روی آیفون 5 قدیمی برداشته اید و طراحی کلی سایت شما نباید با متد و روش‌های قدیمی باشد.

نکته این است که، اگر می خواهید مشتریانتان شما را جدی بگیرند، باید به آنها نشان دهید که خودتان را جدی می گیرید. تنها راه برای این کار طراحی سایت حرفه ای است.

8. از مدرک اجتماعی استفاده کنید

راه دیگری برای ایجاد این اعتماد بسیار مهم است؟ اثبات اجتماعی.

وقتی در حال طراحی سایت تجارت الکترونیک خود هستید، به دنبال روش هایی باشید تا به مشتریان بالقوه خود بازخورد مثبتی را که از مشتریان فعلی خود گرفته اید نشان دهید. یک بخش رتبه بندی اضافه کنید که در آن افراد بتوانند محصولات شما را ارزیابی کنند. سپس تا آنجا که می توانید نظرات 5 ستاره را بدست آورید. یک بخش توصیفات را اضافه کنید که در آن عکسهای مشتری را با یک یا دو نقل قول درمورد اینکه چه تجربه خوبی از کار با شما داشته اند، به نمایش می گذارید. از مشتریان بخواهید محصولات شما را بررسی کنند و سپس آنها را به وبلاگ خود اضافه کنند.

هرچه بازدیدکنندگان وب سایت شما بیشتر ببینند که افراد دیگر تجربه مثبتی در خرید در سایت شما داشته اند، اعتماد شما بیشتر به نظر می رسد. در نتیجه میزان بازدید شما بیشتر می شود.

9. دسته بندیها را به راحتی قابل پیمایش کنید

هیچ چیزی مانند صفحات نامطبوع، فروش محصول را از بین نخواهد برد. اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما مجبور به کلیک بر روی ده منوی مختلف قبل از پیدا کردن محصول مورد نظر خود شوند، وب سایت شما را ترک میکنند و به دنیال وب سات رقبای شما میروند.

جستجوی دسته بندی محصولات و صفحات محصول خود را آسان کنید. جستجوی محصولات و فیلتر کردن محصولات بر اساس مواردی مانند رنگ، اندازه یا نوع محصول را برای مشتریان آسان کنید. هرچه دسته بندی و صفحات خود را برای پیمایش آسان تر کنید، یافتن خواسته های مشتریان برای شما راحت تر خواهد بود و خرید آنها برای آنها آسان تر خواهد بود.

10. پرداخت را ساده کنید

به یاد دارید که چگونه گفتیم هیچ چیز سریعتر از صفحات نامطبوع محصول، فروش را نمی کشد؟ خب، یک تسویه حساب بدیهی است که به همان منوال است.

اگر روند پرداخت شما پیچیده باشد، شما مشتریان خود را از دست خواهید داد. اگر می خواهید مردم از شما خرید کنند، باید مراحل خرید را تا حد ممکن ساده، سرراست و بدون دردسر انجام دهید.

طراحی صفحه پرداخت خود را تمیز، ساده و پیمایش آن را آسان کنید. به مشتریان خود این امکان را بدهید تا در سایت خود ثبت نام کنند و از حالت مهمان خارج شوند. همه موارد مربوط به فرآیند را کاملاً شفاف و واضح بیان کنی.: به چه اطلاعاتی برای پردازش خرید نیاز دارید (و مکان مورد نیاز برای وارد کردن آن)، گزینه های مختلف حمل و نقل موجود (و هزینه آنها) و اینکه در صورت بروز مشکل در آنها چه کاری باید انجام دهید. پس از خرید کامل، مشتریان خود را به یک صفحه تأیید راهنمایی کنید تا آنها بدانند همه چیز به درستی انجام است.

به طور خلاصه، اگر می خواهید مردم از شما خرید کنند، مراحل پرداخت را تا حد ممکن آسان کنید.

11. طراحی سایت فروشگاهی خود را پاسخگو کنید

تلفن همراه به عنوان محبوب ترین راه برای گشت و گذار در شبکه های داخلی از دسک تاپ پیشی گرفته است. این شامل خرید اینترنتی نیز میشود.

اگر می خواهید مشتریانی را که می خواهند از طریق تلفن یا رایانه لوحی خود خرید کنند، جذب کنید، باید مطمئن شوید که طراحی وب سایت شما کاملاً پاسخگو است. در غیر این صورت ممکن است شما آن بازدید کنندگان با ارزش موبایل را متقاعد نکنید که سایت شما جایی است که می خواهند خرید کنند.

در انتها

طراحی سایت فروشگاهی می تواند مشکل باشد. اما اکنون که با نکات برتر در زمینه طراحی وب در زمینه تجارت الکترونیک آشنا شدید، همه آنچه برای طراحی سایتی نیاز دارید را دارید.

پس برای چی منتظری؟ از این نکات استفاده کنید تا فروشگاه آنلاین خود را به چیزی تبدیل کنید که شایسته آن است.

مقالات بیشتر

سئو چیست و چرا در طراحی سایت مهم است؟

سئو چیست؟

سئو روشی است که موتورهای جستجو (گوگل، یاهو، بینگ و …) برای تعیین رتبه بندی سایتهای مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر اتخاذ کرده‌اند.

قیمت طراحی سایت

11 عامل موثر بر قیمت طراحی سایت

قیمت طراحی سایت به مدت زمان لازم برای ساخت وب سایت و نرخ دستمزد طراح وب مرتبط است. برای این کار بیش از آنجه تصور کنید وقت صرف میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *