جوانب مثبت و منفی داشتن یک وب سایت چند زبانه

آیا شما یک زبانه، دو زبانه، سه زبانه یا چند زبانه هستید؟ آیا تاکنون فکر کرده اید که چه تعداد کاربر قادر به مرور وب سایتی هستند که به زبان آنها در دسترس است؟ ما تا چه اندازه از وب سایتی که به زبان ما نیست خرید می کنیم؟ آیا به مزایای طراحی سایت دو زبانه و یا چند زبانه فکر کرده اید؟ چرا باید وب سایت خود را به بیش از یک زبان داشته باشید؟ مزایا و معایب انجام این کار چیست؟ برای طراحی این گونه سایت ها چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

طراحی سایت دو زبانه - طراحی سایت چند زبانه

معایب طراحی سایت دو زبانه

بیایید با مشکلات و معایب شروع کنیم: ایجاد و نگهداری وب سایت به چندین زبان چندان ساده نیست و یک تلاش اضافی اساسی است. همینطور هزینه طراحی وب سایت شما را نیز افزایش میدهد.

پیچیدگی طراحی سایت چند زبانه

طراحی سایت چند زبانه بسیار پیچیده تر از طراحی آن به یک زبان واحد است. شما باید در مورد ایجاد یا عدم ایجاد وب سایت چند زبانه خود، استفاده از پلاگین های پشتیبانی کننده زبان و غیره استفاده کنید.

کار درگیر در هر ترجمه

اگر ایجاد محتوا در حال حاضر به زمان نیاز دارد، ترجمه آن یک مرحله اضافی است که باید به خاطر بسپارید. همچنین فریب نخورید: اگر فکر می کنید فقط یکبار باید وب سایت خود را ترجمه کنید، اشتباه می کنید. محتوای یک وب سایت بسیار سریعتر از آنچه تصور می کنید به روز می شود. علاوه بر این، ما فقط در مورد متن صحبت نمی کنیم، در بسیاری از مواقع شما مجبورید مطالب موجود در تصاویر و فیلم ها را نیز به روز کنید، چیزی که می تواند کار زیادی را شامل شود.

ترجمه به معنی تفسیر است

علاوه بر این، ترجمه ها مستقیم نیستند. شما باید بدانید که چگونه عبارات را تفسیر کنید، اصطلاحات مورد استفاده در هر زمینه را بفهمید و غیره. به همین دلیل وردپرس که پلاگین ها و مضامین اصلی را به زبان های دیگر ترجمه می کند، در هر زبان واژه نامه ترجمه دارد.

و برای تکمیل تصویر، به همان زبان، هر منطقه جغرافیایی بومی گرایی های خاص خود را دارد. به عنوان مثال، در انجمن انگلیسی، علاوه بر زبان اصلی انگلیسی آمریکایی، تیمهای مختلف به انواع مختلف زبان انگلیسی اختصاص داده میشوند.

خدمات پشتیبانی به آن زبان

مشکل دیگر ارائه محصول و خدمات در وب سایت خود به بیش از یک زبان این است که نه تنها نشان دهنده نشان دادن آن به آن زبان در وب است. بلکه به این معنی است که شما قادر به ارائه خدمات پشتیبانی به آن زبان هستید. همانطور که به خوبی می دانید، ارائه خدمات پشتیبانی خوب به همان انداز یا بیشتر از داشتن یک محصول عالی مهم است.

مزایای طراحی سایت دو زبانه

حال بیایید مزایای طراحی سایت دو زبانه شما را ببینیم.

مخاطب بالقوه خود را افزایش دهید

این واضح ترین است. هرچه طراحی سایت شما به زبانهای بیشتری ارائه شود، افزایش مخاطبان شما آسان تر خواهد بود. بیشتر ما فقط به زبانهایی که صحبت می کنیم از وب سایت بازدید می کنیم. به طور استثنایی، ما از یک وب سایت به زبانی که درک نمی کنیم بازدید نخواهیم کرد. این ترجمه به مخاطبان غیر هم زبان شما کمک بسیار زیادی میکند.

به عنوان مثال، اگر وب سایت ما فقط به زبان فارسی باشد، مخاطبان بالقوه ما کمتر از 8٪ از کل کاربران اینترنت در جهان هستند. تا زمانی که وب سایت شما با فارسی و انگلیسی دو زبانه شود، مخاطبان بالقوه شما در حال حاضر به 33٪ از کل افراد دیجیتال رسیده اند. من فکر می کنم دیگر نیازی به افزودن نظرات بیشتر در مورد مزیت بزرگی که ممکن است داشته باشد نیست.

تعامل را افزایش دهید

و این فقط مسئله افزایش تعداد مشتریان بالقوه نیست. بسیاری از افرادی که به بیش از یک زبان از وب سایت ها بازدید می کنند فقط در سایتهایی که به زبان مادری آنها است خرید می کنند. درک یک محتوا یک چیز است و خرید محصول یا خدمات چیز دیگری است. خواندن به زبان مادری شما احساس نزدیکی و اعتماد را ایجاد می کند.

قابلیت دسترسی را افزایش دهید

به دنبال توصیه های ما در مورد چگونگی بهینه سازی وب سایت خود، باید نگران باشید که وب سایت شما برای همه در دسترس باشد.

هنگامی که ما در مورد دسترسی یک وب سایت صحبت می کنیم، نه تنها در مورد بهینه سازی ترکیبی از قلم ها، اندازه ها و رنگ هایی که خواندن را تسهیل می کنند صحبت می کنیم. بلکه همچنین هرچه بیشتر افراد می توانند به زبان خود به محتوای شما دسترسی پیدا کنند.

دامنه کلمات کلیدی خود را افزایش می دهید

همانطور که به خوبی می دانید، اساس SEO این است که Google چگونه وب سایت شما را برای برخی از کلمات طبقه بندی می کند. مزیت طراحی سایت به چندین زبان این است که می توانید سعی کنید نسخه های همان صفحه را توسط کلمات کلیدی به زبان های مختلف طبقه بندی کنید.

این می تواند یک مزیت بزرگ باشد، بیش از 50٪ از کل مطالب به زبان انگلیسی است. اما محتوای هر زبان دیگر کمتر از 7٪ از کل مطالب است. سطح رقابت هیچ ارتباطی با آن ندارد و جذب بازدید کننده به زبانهای دیگر بسیار آسانتر از انگلیسی است.

طراحی سایت دو زبانه و بهبود سئو

افزایش تعداد کلمات کلیدی وب سایت شما می تواند منجر به افزایش سئو شود. موفقیت شما در جذب ترافیک به یک زبان به رتبه بندی شما به زبان های دیگر کمک می کند.

این به دلیل این واقعیت است که گوگل به موفقیت صفحات دیگری نگاه می کند که شما ایجاد کرده اید. بنابراین، هرچه عملکرد صفحات شما در یک زبان بهتر باشد، انگیزه بیشتری برای دیگر زبان ها خواهید داشت.

مقالات بیشتر

کاربرد محتوا در طراحی سایت

کاربرد محتوا در طراحی سایت

برای آنکه محتوای یک وب سایت برای کاربران جذاب باشد، باید المان های مختلفی را در حین ایجاد آن رعایت کرد تا بتواند حداکثر کارایی را داشته باشد.

رنگ در طراحی سایت

اهمیت رنگ در طراحی سایت

انتخاب پالت رنگ در طراحی سایت یا یک آرم می تواند یک کار گیج کننده و وقت گیر باشد، مگر اینکه دانش درستی از رنگ داشته باشید.

طراحی صفحه اصلی دز طراحی سایت

نحوه طراحی صفحه اصلی عالی

قوی بودن طراحی صفحه اصلی می تواند بازدیدکنندگان را ترغیب کند تا زمان بیشتری را صرف کاوش در مورد محصول یا خدمات ارائه شده کنند.

عناصر اصلی در طراحی سایت حرفه‌ای

عناصر اصلی طراحی سایت حرفه ای

ظاهر خوب و مناسب با سلیقه کاربران و بازدیدکنندگان بسیار مهم است. تجربه نشان داده کاربران همیشه از وجود خلاقیت در طراحی وب سایت استقبال میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *