آینده طراحی سایت چیست: طراحی وب چگونه تغییر می کند؟

فکر می کنید جایگاه طراحی سایت در پنج سال دیگر کجا باشید؟ در واقع، ده سال چطور؟

فقط می توان در مورد آنها گمانه زنی کرد. طراحی سایت از طریق استایل های آینده و تغییرات در محیط دیجیتال تعریف می شود. مطالعه دقیق از بازار و عوامل تأثیرگذار آن می تواند بینش عملی درباره آنچه فردا می تواند روی میز بیاورد ایجاد کند.

ما فضاهای عمیق اینترنت را با دقت مرور کرده ایم تا محتوای با کیفیتی را برای شما به ارمغان بیاوریم. در اینجا برخی تغییرات تکاملی وجود دارد که می توان انتظار داشت طراحی وب به همراه داشته باشد.

آینده طراحی سایت چیست: طراحی وب چگونه تغییر می کند؟

ادغام هوش مصنوعی و چت بات در طراحی وب

هوش مصنوعی ممکن است بحث برانگیزترین موضوع نسل ما باشد. تا زمانی که ماشین ها دنیا را تصاحب نکنند، هوش مصنوعی نقش مهمی در دیکته طراحی وب برای فردا خواهد داشت.

معمول ترین پیاده سازی را می توان به صورت چت بات یافت. بسیاری از مشاغل در حال حاضر از این ویژگی استفاده می کنند تا مشتریان خود را به صورت شبانه روزی درگیر کنند. آنها به سوالات متداول پاسخ می دهند. شکایات را ثبت می کنند و اساساً فضای گسترده تری برای خدمات مشتری فراهم می کنند. انتظار می رود بسیاری از شرکت ها تا پایان سال 1400 چت بات ها را در شبکه خود وارد کنند.

با پیشرفت فناوری، چت بات ها و هوش مصنوعی ممکن است مانند خریداران شخصی خودکار برای کاربران تجارت الکترونیکی به نظر برسند. بنابراین دوره جدیدی را در طراحی وب اصلاح می کنند. یک جریان مداخله انسانی و کمک به هوش مصنوعی قرار است به یک قاعده جدید تبدیل شود.

تصاویر سه بعدی غوطه ور

اگرچه VR با تهاجمی ترین رفتارها در حال انجام است، اما تصویب کامل آن همچنان دور از چشم است. به روزرسانی های سیستمی که برای تحقق بخشیدن به VR وب لازم است، بسیار گسترده است. پس نمی توان در آینده نزدیک آن را در نظر گرفت. با این وجود، این یک احتمال بسیار قابل قبول است.

تا آن زمان، یک تجربه غوطه ور از طریق گرافیک های سه بعدی در مرکز قرار می گیرد. وب سایتی که برای ادغام تجربیات فیزیکی و دیجیتال باید کل صفحه را اشغال کند.

مثل همیشه، هدف نهایی این است که مخاطب را با تصاویری جذاب که آنها را ترغیب به انجام اقدامات دلخواه می کند، مجذوب خود کند.

ادغام علوم داده

وب سایت دیگر یک فروشگاه یک طرفه برای حضور برند نیست. در دنیای دستگاه های متصل به اینترنت، تمام قسمت های سیستم به طور مداوم هماهنگ می شوند تا بهترین تجربه را برای هر کاربر ارائه دهند.

طراحی وب با استفاده از ابزارهای تحلیلی و انطباق همزمان با محیط در حال تغییر، بر داده ها خواهد بود. این تفاوت بسیار متفاوت با موج پاسخگویی به تلفن همراه است.

آینده دانشمند داده و طراحان وب را در یک جعبه قرار می دهد. به آنها امکان می دهد تا به صورت هم افزایی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و همکاری کنند.

واقعیت افزوده

پس از تغییر مکان الگوی App توسط IKEA، تجسم محصول از راه دور یک نیاز بسیار پسندیده در میان مشتریان امروزی است. در حقیقت، 61٪ از خریداران آنلاین قبلاً وب سایتی را ترجیح می دادند که برخی از نسخه های AR را اجرا کرده باشد.

با پیشرفت، کاربران به هر دو سخت افزار و نرم افزار برای پشتیبانی از AR در تمام اشکال آن احتیاج دارند. از تلفن های هوشمند گرفته تا دستگاه های پوشیدنی. طراحان باید محیطی تعاملی ایجاد کنند که عناصر مبتنی بر مکان را طراحی کند. تا بتواند زیبایی های دنیای واقعی را نیز داشته باشد. تشخیص اشیا مانند Google Lens و اسکن صورت در شبکه های اجتماعی نیز برنامه های بی پایان خواهد داشت.

وب سایت ها باید با توجه به موضع مینیمالیستی که می تواند بدون ایجاد اختلال در دیدگاه کاربر نمایش داده شود، خود را منطبق کنند. یک تعادل کامل بین محتوا و کنتراست ایجاد می شود.

طراحی وب سایت های تک صفحه

وب سایت های تک صفحه در طراحی وب سایت از تنوعی متفاوت استفاده می کنند. به جای داشتن چندین صفحه، وب سایت تنها یک پیمایش بی پایان است. این مفهوم از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی تقلید می کند که به خاطر رابط کاربری جذاب و تعامل اعتیاد آور آنها مشهور است.

تنها با وجود یک صفحه در دسترس، طراحان وب باید به ساختار سایت های داستانی نگاه کنند. جریان و روان بودن عناصر وب مهمترین نقطه برای جلوگیری از خارج شدن نرخ بازگشت از نمودار خواهد بود.

رابط صدا

الکسا، سیری و دستیار Google دنیای خاص خود را دارند و اکنون پیروان خاص خود را دارند. کاربران از سیستمی استقبال کرده اند که در آن یک دستور صوتی ساده نتایج مورد نیاز را از آنها می گیرد. این امر همچنین نیاز به مراجعه به صفحه نمایش آنها برای هرگونه اطلاعات را از بین می برد.

طراحی وب باید این روش مکالمه را در روند طرح و محتوا نیز اتخاذ کند. این یک واژگونی کامل از تمام مبانی است که این مفهوم مخفف آن است. کلید واژه ها و سوالات متداول طولانی مدت باید استراتژی محتوای اصلی را تشکیل دهند که جعبه های سنتی طراحی وب را بشکند.

اگرچه برنامه ای بسیار دور است، اما مطمئناً ارائه خواهد شد.

قصه گویی پویا

Netflix دارای یک کتابخانه با بیش از 1300 نمایش تلویزیونی و 4300 فیلم است. محتوای بیش از حد برای مصرف روزانه هر کاربر وجود دارد. برای اینکه وب سایت شما همیشه در کار باشد، نیاز به داستان سرایی اتمی دارد. این روش کاربر را در همه جبهه ها درگیر خود می کند.

این می تواند مانند طراحی نقشه باشد که سیستم را خلاصه کند تا منطق پشت هر کلیک یا ضربه را پیدا کند.

طراحی وب بر اساس یک پیام کلیدی قوی استوار است که از طریق کانال ها و فرم های مناسب پیام رسانی به خریداران ایده آل شما راه می یابد.

نتیجه

پیشرفت دنیای فناوری بسیار سریع است که نمی تواند همه چیز را در اطراف بررسی کند. در چنین سناریوهایی، آینده وب سایت ها باید کاملاً کاربر محور باشد. برای اجرای تعاملات در هر نقطه باید یک بازنگری اساسی انجام دهید تا کاربر احساس کند دیجیتال بخشی از واقعیت است.

همه اینها یک چیز را خلاصه می کند، آینده برای تفسیر باز است و برای تصمیم گیری امروز آماده است.

کاربرد محتوا در طراحی سایت

کاربرد محتوا در طراحی سایت

برای آنکه محتوای یک وب سایت برای کاربران جذاب باشد، باید المان های مختلفی را در حین ایجاد آن رعایت کرد تا بتواند حداکثر کارایی را داشته باشد.

10 اشتباه رایج در طراحی سایت

10 اشتباه رایج در طراحی سایت

10 اشتباه رایج در طراحی سایت که اکثرا طراحان مبتدی مرتکب میشوند اما بسیاری از حرفه ای ها نیز این موارد را از یاد میبرند و یا اهمیتی نمیدهند.

قیمت طراحی سایت

11 عامل موثر بر قیمت طراحی سایت

قیمت طراحی سایت به مدت زمان لازم برای ساخت وب سایت و نرخ دستمزد طراح وب مرتبط است. برای این کار بیش از آنجه تصور کنید وقت صرف میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *