نکات ضروری طراحی اپلیکیشن فروشگاهی که باید بدانیم

در ایران طراحی و ساخت اپلیکیشن تا چند سال اخیر خیلی رایج نبوده، مردم و صاحبان کسب و کار تمامی کارهای خود را بصورت سنتی انجام میدادند. اما با گسترش اینترنت و امکان دسترسی اکثریت به آن فضای بازارهای مجازی و تجارت الکترونیک همه ­گیر شد. تا جایی که امروزه بسیاری از ارائه دهندگان خدمات به فروش و ارائه خدمات اینترنتی روی­ آوردند. امروزه صاحبان مشاغل میدانند که برای گسترش و پیشرفت کار خود بایستی در فضای مجازی هم فعالیت داشته­ باشند. در غیراینصورت بسیاری از مشتریان خود را از دست میدهند. زیرا با شرایطی که جامعه امروز دارد مردم ترجیح نمیدهند وقت خود را در مغازه ­ها به دنبال محصول خود صرف کنند.

در این مقاله قصد داریم نکاتی که در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی لازم است به آنها توجه کنیم را بررسی کنیم. که مواردی هستند که تیم تخصصی ما طبق آنها اپلیکیشن ­ها را توسعه میدهند. و همچنین از جمله مواردی هستند که اپلیکیشن های موفق در این زمینه بکار گرفتند.

آغاز فروشگاه های اینترنتی

همانطور که میدانیم دهه 90 با گسترش اینترنت و فضای مجازی در ایران شروع شد. در این دوره فروشگاه­ های اینترنتی زیادی بصورت وبسایت شروع به فعالیت و رقابت کردند. این فروشگاه­ ها در زمینه­ های مختلف از جمله سوپرمارکت، لوازم دیجیتال، لوازم ورزشی و … بودند. پس از مدتی با توجه به عملکرد آنها فروشگاه اینترنتی بامیلو و دیجی­کالا از رقبای خود پیش گرفتند و بیش از بقیه موفق شدند و 90 درصد از بازار را از آن خود کردند. البته لازم به ذکر است که در بین این دو سهم دیجی ­کالا بیشتر بود.

رقابت در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

با گذشت زمان و تغییر الگوی زندگی مردم که حاصل گسترش فضای دیجیتال و افزایش استفاده از گوشی ­های هوشمند بود، فروشگاه ­های اینترنتی بامیلو و دیجی­کالا اقدام به طراحی و ساخت اپلیکیشن کردند. زیرا تحقیقات و آمارها نشان میدادند که با این روند تا پایان دهه 90 استفاده از گوشی همراه برای انجام امور روزمره از جمله خرید اینترنتی بیش از پیش خواهد شد. البته الآن درستی این گزارش را کاملا میدانیم و یا شاید بیش از حد انتظار شده است.

عوامل موفقیت اپلیکیشن

موفقیت این دو شرکت در راه ­اندازی اپلیکیشن خود در استراتژی تبلیغاتی که بکار گرفته بودند، است. مهمتر از همه این که بودجه زیادی را صرف پروموت و افزایش تعداد کاربر اپلیکیشن کردند. همچنین بلافاصله پس از انتشار نسخه اندروید اپلیکیشن، نسخه آی او اس آن را هم منتشر کردند که همه دارنده­ گان تلفن همراه بتوانند از امکانات آنها استفاده کنند. در این بین نسخه موبایلی وبسایت خود را خیلی گسترش ندادند که کاربران تشویق به استفاده از اپلیکیشن شوند.

نکات ضروری طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

با توجه به نکات گفته شده در موفقیت این دو شرکت بزرگ میتوان اپلیکیشن ­هایی ساخت که هم­ جهت با حفظ مشتریان با ارائه خدمات باکیفیت و جذب مشتریان بیشتر باشد. از دیگر راه ­های درآمدزایی اپلیکیشن­ ها این است که میتوان از تبلیغات درون برنامه ­ای و تبلیغات پوش نوتیفیکیشن درآمد داشت.

مهمترین نکته در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی داشتن ایده خوب و مناسب با نیاز مردم است. ایده مناسب مسیر موفقیت اپلیکیشن را هموارتر و کاربران را تشویق به استفاده از اپلیکیشن و معرفی آن میکند.

شرکت نرم افزاری نت دیس با سابقه درخشان و نمونه کارهای موفق توانسته تمامی نکات ضروری در موفقیت اپلیکیشن ها و وبسایت ها را رعایت کند و بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن در میان شرکت های موجود باشد. تخصص و تلاش ما در طراحی اپلیکیشن های کارآمد و راهنمایی کارفرما در جهت موفقیت در فضای بازار مجازی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

مقالات بیشتر

اپلیکیشن موبایل خراب

چرا اپلیکیشن موبایل خراب میشود؟

چرا اپلیکیشن موبایل خراب میشود؟ علی رغم تأیید توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل که اپلیکیشن های توسعه یافته توسط آنها سازگاری بیشتری ایجاد میکنند، اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی اپ موبایل

طراحی اپ موبایل قبل از شرح توضیحات طراحی اپ موبایل ابتدا در مورد اینکه اپلیکیشن موبایل چیست توضیح میدهیم. اپلیکیشن یک برنامه کاربردی است که

طراحی رابط کاربری اپلیکیشن

طراحی رابط کاربری اپلیکیشن

طراحی رابط کاربری اپلیکیشن رابط کاربری اپلیکیشن به دلیل تعامل مستقیم با کاربر اهمیت ویژه ای دارد. طراحی رابط کاربری اپلیکیشن باید به گونه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *