تاثیر نوتیفیکیشن ها در تشویق کاربران به خرید

نوتیفیکیشن در معنای لغوی خود به معنی اخطار، اطلاع، تذکر میباشد. کاربرد نوتیفیکیشن در طراحی اپلیکیشن بسیار زیاد است، طوریکه کاربران هیچ رویداد و اتفاقی را از دست نمیدهند و به راحتی از آن آگاه میشوند. یک ویژگی و امکانی که در طراحی اپلیکیشن به کار میرود این است که نوتیفیکیشن ها بصورت آرشیو ذخیره میشوند. بدین صورت کاربران میتوانند لیستی از نوتیفیکیشن ها را مشاهده کنند. در این مقاله میخواهیم به تاثیر نوتیفیکیشن در طراحی اپلیکیشن و تشویق کاربران به استفاده و خرید از اپلیکیشن را بررسی کنیم.

طبق گزارش ها و تحقیقات صورت گرفته حدود ۶۸ درصد کاربران اپلیکیشن ها به محض دانلود یک اپلیکیشن، امکان دریافت نوتیفیکیشن آن را فعال میکنند. حدود۷۰ درصد از کاربران شبکه های اینترنتی زمانی که متوجه شوند نوتیفیکیشنی دارای برایشان مفید است، آن را فعال میکنند. همچنین ۴۳ درصد از مشتریان اپلیکیشن ها ترجیح میدهند که از اپلیکیشن هایی استفاده کنند که امکان نوتیفیکیشن را دارد. زیرا نوتیفیکیشن ها باعث صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان و همچنین صاحب کسب و کار میشود.

تاثیر نوتیفیکیشن

طبق این آمار و ارقام میتوان گفت  اپلیکیشن هایی که قابلیت ارسال نوتیفیکیشن را دارند ۸۸ درصد بیشتر نسبت به اپلیکیشن های فاقد این ویژگی کاربران را جذب کرده اند. این موضوع نشان دهنده این است که نوتیفیکیشن ها عامل افزایش استفاده کاربران از اپلیکیشن های فروشگاهی میشود.

استراتژی های موثر در استفاده از نوتیفیکیشن

همانطور که گفته شد پتانسیل بالایی که نوتیفیکیشن ها در مراجعه کاربران به اپلیکیشن ها شما دارند. بنابراین باید یکسری استراتژی هایی که موثر هستند را بکار بگیرید تا بتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید:

دریافت اجازه

نوتیفیکیشن ها باید  از کاربران مجوز  مبنی بر نمایش نوتیفیکیشن دریافت کنند. و همچنین باید در طراحی اپلیکیشن کاربران را از مزایای ارسال نوتیفیکیشن آگاه سازید.

محتوای مختصر و مفید

محتوای نوتیفیکیشن ها باید خوانا واضح و خاص باشد تا توجه کاربر را به خود جلب نماید. کاربر در همان چند ثانیه ابتدایی بتواند مفهوم آن را متوجه شود. پیام ها طولانی و پیچیده باعث برای مشتری خسته کننده میشود. همچنین شما میتوانید در متن نوتیفیکیشن ها از چاشنی طنز نیز استفاده کنید که بسیار مؤثر می باشد.

زمان ارسال نوتیفیکیشن

باید در زمان مناسب به ارسال نوتیفیکیشن اقدام نمائید. طبق تحقیقاتی که انجام شده بهترین زمان ساعات رفت و آمد مشتریان از محل کار به خانه یا در وقت نهار یا شام میباشد. شما با توجه به نوع کسب وکاری که دارید و آگاهی از مخاطبان خود به راحتی میتوانید زمان مناسب برای ارسال را بیابید.

عدم ارسال مکرر

از ارسال مکرر نوتیفیکیشن خودداری کنید. این موضوع باعث خسته کننده بودن اپلیکیشن برای مشتریان شما خواهد شد بهتر است که به طور هفتگی یک یا دو بار این کار را انجام دهید.

دسته بندی کاربران برای ارسال نوتیفیکیشن

شما میتوانید کاربران خود را دسته بندی کنید و براساس آن، برای افراد نوتیفیکیشن ارسال کنید. حتی میتوانید با ارسال نوتیفیکیشن خاص افرادی که مایل به استفاده از اپلیکیشن نیستند را تشویق به استفاده مجدد کنید. به این صورت هم به کاربران همیشگی پرداخته اید و هم افرادی که مایل به استفاده نیستند را تشویق میکنید.

اولویت بندی نوتیفیکیشن ها

ممکن است مجبور باشید در یک روز چند نوتیفیکیشن به کاربران ارسال کنید. برای اینکه از تأثیرات منفی آن جلوگیری کنید میتوانید آنها را اولویت بندی کنید. و آنهایی را که مشتری بیشترین احساس نیاز را دارد انتخاب کنید

استفاده از عناصری به جز متن

پیشرفت تکنولوژی و ابزارها در طراحی اپلیکیشن این امکان را به شما میدهد که در نوتیفیکیشن هایتان به غیر از متن از تصاویر نیز استفاده کنید. با استفاده و نمایش از این عناصرها کاربر را تشویق به برقراری ارتباط با اپلیکیشن می نمایید.

داشتن زمانبندی مناسب

از آنجایی که ممکن است بعضی کاربران نوتیفیکیشن خود را خاموش کنند. و فقط گاهی روشن کنند میتوانید برای ارسال نوتیفیکیشن ها برنامه دقیق و منظمی داشته باشید و از طریق پیامک نیز به مشتریان اعلام کنید.  جالب است بدانید، که درصد باز شدن و دیدن نوتیفیکیشن ها ۵۰ درصد بیشتر از ایمیل و اس ام اس تبلیغاتی میباشد.

ارائه محتوای جذاب برای کاربران

سعی کنید در متن نوتیفیکیشن ها پیشنهادات جذابی ارائه دهید. به عنوان مثال تخفیف های  ویژه فصلی یا مناسبتی که ارسال چنین پیشنهاداتی در نوتیفیکیشن ها احتمال خرید مشتری را بالا میبرد. بدین صورت تاثیر نوتیفیکیشن بر روی مخاطبان بیشتر خواهد بود.

شرکت ما با سابقه درخشان و نمونه کارهای موفق توانسته تمامی نکات ضروری در موفقیت اپلیکیشن ها و وبسایت ها را رعایت کند و بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن در میان شرکت های موجود باشد. تخصص و تلاش ما در طراحی اپلیکیشن های کارآمد و راهنمایی کارفرما در جهت موفقیت در فضای بازار مجازی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

مقالات بیشتر

اپلیکیشن یا وبسایت اختصاصی؟

اپلیکیشن یا وبسایت اختصاصی؟

اپلیکیشن یا وبسایت اختصاصی؟ امروزه با پیشرفت زیاد تکنولوژی تقاضای داشتن وبسایت یا اپلیکیشن برای کسب و کارها دائما در حال افزایش است. بسیاری از

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *